ترافیک پرحجم در میدان آزادی، تقاطع کلاهدوز و میدان بهارستان مشهد (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تولد ۱۹۱ نوزاد در مأموریت‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه مشهد تصویب طرح پهنه‌بندی حریم شهر مشهد برای اولین بار در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور انجام بیش از ۴ کیلومتر حفاری تونل خط‌۴ قطارشهری مشهد بهره‌برداری از کندروی بزرگراه پیامبراعظم(ص) و بوستان خطی بزرگراه امام‌علی‌(ع) مشهد در تابستان ۱۴۰۳ شهروند خبرنگار | درخواست جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی در یکی از کوچه های بلوار امیریه‌ مشهد + پاسخ گذری بر تاریخ کوچه وحدت ۲۵ که روزگاری چسبیده به برج و باروی مشهد بود گلایه ساکنان بهمن‌۱۹/۴ مشهد از معضل رهاشدگی اراضی بزرگ‌مقیاس این محدوده برش ۸۲۴ اسکلت ساخت‌وساز غیرمجاز در سال ۱۴۰۲ ورود ۴۱۰ اتوبوس‌جدیدبه مشهد تا پایان سال حریم امن مشهد برای سرمایه‌گذاران با تأیید طرح پهنه‌بندی حریم شهر نجات بانوی مبتلا به سکته مغزی فریمانی از طریق اورژانس هوایی هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط سالم قرار گرفت (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تایید بیمه تامین اجتماعی ۱۰۹ هنرمند صنایع دستی در مشهد اعمال قانون هزار و ۶۴۸ دستگاه خودرو حادثه‌ساز در مشهد | ۸۲ نفر درتصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک پر حجم در بزرگراه آزادی و طول بلوار ملک آباد تا فلسطین در مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو| نشست خبری سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس با اصحاب رسانه (۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) شهردار مشهد: به‌زودی، مسیر «ره‌باغ رضوان» در محدوده حرم مطهر رضوی بازگشایی می‌شود ۱۰۶۵ درصد رشد اعتبارات عمرانی منطقه‌۲ شهرداری مشهد از ابتدای فعالیت شورای ششم گزارشی از فراز‌و‌فرود‌های الیت که هنوز بعد از ۱۳‌سال، دل‌خوری برخی راننده‌ها را به دنبال دارد
سرخط خبرها

مسئله ساختمان‌های ناایمن، بدون ورود شهرداری حل‌شدنی نیست | مردم ۲۵۰ساختمان و مرکز ناایمن را به دادستانی گزارش کردند+ویدئو

  • کد خبر: ۱۱۷۷۴۳
  • ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰
مسئله ساختمان‌های ناایمن، بدون ورود شهرداری حل‌شدنی نیست | مردم ۲۵۰ساختمان و مرکز ناایمن را به دادستانی گزارش کردند+ویدئو
معاون حقوق عامه و پیشگیری از جرم دادستانی کل کشور گفت: بیشتر ساختمان‌های نا‌ایمن را آتش‌نشانی اعلام کرده که مربوط به نقص سیستم اطفای حریق است.

به‌گزارش شهرآرانیوز، غلامعباس ترکی، معاون حقوق عامه و پیشگیری از جرم دادستانی کل، با حضور در نشست مدیران بحران کلان‌شهر‌های ایران در کارخانه نوآوری مشهد با بیان اینکه عمده ساختمان‌های نا‌ایمن را آتش‌نشانی اعلام کرده که مربوط به نقص سیستم اطفای حریق است، گفت: باید تلاش کنیم سایر ابعاد مثل طراحی و مصالح در ایمنی ساختمان در نظر گرفته شود.
به‌گفته وی، درباره ساختمان‌های نا‌ایمن گزارشی نرسیده و گزارش‌ها درباره نقص سیستم اطفای حریق از سوی آتش‌نشانی بوده است.


ما درخواست می‌کنیم در کارگروه‌هایی که متشکل از راه و شهرسازی، شهرداری‌ها، نظام مهندسی و مدیریت بحران است، نا‌ایمن‌بودن ساختمان در همه ابعاد ارزیابی و گزارش شود تا بر اساس آن تصمیمات قضایی اتخاذ کنیم.

این مقام قضایی در ادامه تصریح کرد: مسئله ساختمان‌های نا‌ایمن بدون ورود شهرداری حل‌شدنی نیست، چون امکانات، ابزار و سایر تدابیر در دست مدیریت شهری است.


معاون حقوق عامه و پیشگیری از جرم دادستانی کل کشور به این موضوع اشاره کرد که در دادستانی کل کشور و از حیث پیگیری حقوق عامه، تکالیفی داریم: بعد از حادثه متروپل و سایر حوادث یه این نتیجه رسیدیم مسئله ناایمن‌بودن ساختمان ها امری بین‌بخشی و فاقد راهبر اجرایی است. این وظیفه دادستانی نیست که خودش را در جایگاه مدیر اجرایی قرار دهد. ما وظیفه‌مان این است که وظایف قانونی را گوشزد کنیم و اگر موانع حقوقی وجود دارد، این موانع را برطرف کنیم. راهبر اجرایی، وزارت کشور و سازمان مدیریت بحران هستند


به‌گفته ترکی، بعد از حادثه متروپل جلسه‌ای تشکیل دادیم که کارگروه ساختمان‌های نا‌ایمن را پایش کنند و از آنجایی که موضوع بحرانی است و به دستور قضایی نیاز است، دادستان وارد شد. با هماهنگی انجام‌شده بین دستگاه‌ها اقدامات خوبی صورت گرفته است. قطعا به همکاری و مشارکت مردم نیاز داریم.


وی افزود: وقتی درخواست همکاری مردم برای معرفی ساختمان‌های نا‌ایمن را داشتیم، در سایت دادستانی کشور حدود ۲۵۰گزارش درخصوص ساختمان‌ها و مراکز نا‌ایمن اعلام شد. به‌نظر می‌رسد نگرانی مردم به‌دلیل حادثه متروپل رفع شده است و کار‌ها روی ریل دارد انجام می‌شود.


وی در ادامه گفت: مطابق قانون، نظارت‌های عالیه ساخت‌وساز‌ها به‌عهده وزارت راه و شهرسازی است. این نظارت به‌درستی اعمال نمی‌شود، درحالی‌که این یک امر حاکمیتی است، اما متأسفانه در این امر ضعیف عمل می‌شود. ما سروصدایی از سازمان نظام مهندسی به‌جز در زمان انتخابات نمی‌شنویم و این مباحث ۲۲گانه ملی ساختمان از سوی این متولیان دیده نمی‌شود.


ما باید به یک استاندارد انجام تکالیف حرفه‌ای برسیم. استاندارد‌ها در حوزه وزارت راه و شهرسازی و حوزه نظام مهندسی حداقل به‌صورت پررنگ اعمال نمی‌شود. باید مشخص شود که وظیفه اجرایی این دو نهاد، راه و شهرسازی و مهندسی ساختمان، چیست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->